EmmaMalwa

Alla inlägg under september 2011

Av Emma - 27 september 2011 19:50


 

Av Emma - 27 september 2011 06:57

God morgon!


Jag gick upp för 10 minuter sedan. Ska fixa håret och sminket blir bara mascara idag... Nu är det dags att plugga på so:n lite ;) Efter det ska jag äta frukost och åka till skolan...

Åker ju som sagt till stallet direkt efter skolan, och hinner troligen bara blogga en snabbis ikväll. Såg även att jag hade ett nytt läsar rekord 53 st!! Det är jätteskoj!



 

Av Emma - 26 september 2011 22:07

God kväll!


Har precis kollat på Svenska Hollywoodfruar. Jag måste bara säga att Gunilla Persson inte är riktigt klok!! "Det är bra att du kräks vet du Erika, Jesus såg att du hade slem i halsen"  *HOST, HOST??* Vad tänker den kvinnan med egentligen?? Ja just nu tänkte jag hoppa ner i sängen och sova, har ett jobbigt SO prov i morgon :P Orkar verkligen inte med det. 



God natt  


Av Emma - 26 september 2011 20:27


 

Av Emma - 26 september 2011 19:18

Hej Svejs!


Innan jag åkte och red så bakade jag chokladbollar :P Dom vart jättegoda! Jg kommer nog fortsätta att göra chokladbollar efter det receptet.

Här kommer receptet


Färdigt på: 10 min
Ingredienser

200 g margarin eller smör
2 dl socker
6 dl havregryn
2 tsk vaniljsocker
1 msk cacao
3 msk O'boy
4 msk kallt starkt kaffe
Pärlsocker för rullning (cocosflarn för de som inte vill ha så mycket sött i)

Tips

Bollarna är bäst om de serveras lite svala, till exempelvis en kopp kaffe.

 

Receptet räcker till mellan 25 och 40 st bollar, beroende på storlek.

Gör så här

1. Blanda alla ingredienserna utom kaffet och pärlsockret/kokosflarnen i en skål.

2. Tillsätt kaffet och blanda alltihop till en smet.

3. Forma smeten till bollar, cirka 3-4 centimeter i diameter och lägg dem på ett fat. Ta gärna hjälp av en sked, så går det lite lättare att rulla.

4. Rulla sen bollarna i pärlsocker eller kokos och lägg dem på ett fat.




 

Av Emma - 26 september 2011 18:05


 


Här kommer bilderna jag pratade om:

           


 

Av Emma - 26 september 2011 14:59

Hej Svejs!


Kom precis hem från stallet ;) Jag och Fanny red självständigt, jag red Prancer och Fanny red Richie :)Har inte så mycket mer att säga.


 


Av Emma - 26 september 2011 08:57

God Morgon!


Just nu sitter jag och skypar med Fanny :D Och det är jätteroligt ;) Men nu ska jag fixa mig lite ;)



 

❤❤Om mig❤❤


Hej!
Jag heter Emma och är 13 år. Jag bloggar om min vardag och stallet och så ibland ca sådär en gång i veckan gör jag videoinlägg. Ska försöka bjuda på mera bilder på min blogg... Lämna gärna kommentarer och frågor ;) Fast dumma kommentarer eller frågo

❤❤Sök i bloggen❤❤

❤❤Följ via ❤❤

bloglovin

❤❤Veckoschema❤❤

Måndag: Läxor

Tisdag: Stallet, läxor

Onsdag: ledig, ev läxor

Torsdag: Stallet

Fredag: Stallet

Lördag: Stallet

Söndag: ev stall och ev läxor

❤Kalender❤

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

❤❤Besökare❤❤

❤❤Arkiv❤❤

❤Tidigare år❤

❤❤

❤❤Icon❤❤

❤❤Fråga mig❤❤

32 besvarade frågor

❤❤Gästbok❤❤

❤❤Kategorier❤❤

Elegant Rose - Up Arrow

Ovido - Quiz & Flashcards