EmmaMalwa

Alla inlägg den 10 september 2011

Av Emma - 10 september 2011 19:43

Hej Svejs!


Idag red jag lektion som vanligt sedan tar jag in Nogge som jag red, börjar fixa med Gordon. Då när jag ska ta ut han och börja borsta så kommer min kusin Sussie och hämtar mig hon säger att Camilla ska hoppa. Först kopplar jag det inte sedan kom jag på, Malwas ägare ;) Vi går ut och kollar Zonett hoppar bra dom första sprången, sedan kommer hon in hinner inte hoppa av när hon vill. Hon river första bommen halkar på den och går omkull :( Camilla åkte av tyvärr :( Men det gick bra med dom båda <3 Som tur e, Camilla har lite ont i axeln och Zonett ett skrapsår på mulen, men hade kunnat gått värre <3


Sedan så ropade dom i högtalaren Helena Lunbäck, först kopplade jag inte det heller :O Men sedan såg jag henne och kom på att det är ju en känd hoppryttare ;) Kollar när hon hoppar sedan så skulle vi släppa några ridskolehästar i hagen, vi ser Helena rida på flisen så vi går dit och kollar på henne ;) Sedan kollar vi ( jag, Linn, Sara, Linn, Desse kan ha glömt ngn) när hon lastar hästarna det stog tre ute på stallplan och så två i lastbilen, då frågar hon oss om vi vill hjälpa till och hålla häst medans hon sätter på transportskydd. Linn fick hålla i en av hästarna ;) Sedan stog vi och pratade om häst och lite annat smått och gått ;) vi frågade hur många hästar hon hade, då sa hon 20 st hemma men har bara med sig 6 hit till v-ås. Sedan fick vi lite tips  ;) Sedan när hon åkte sa hon hejdå tjejer, ses i morgon :) Snacka om roligt :)


Ha det bäst, kram

❤❤Om mig❤❤


Hej!
Jag heter Emma och är 13 år. Jag bloggar om min vardag och stallet och så ibland ca sådär en gång i veckan gör jag videoinlägg. Ska försöka bjuda på mera bilder på min blogg... Lämna gärna kommentarer och frågor ;) Fast dumma kommentarer eller frågo

❤❤Sök i bloggen❤❤

❤❤Följ via ❤❤

bloglovin

❤❤Veckoschema❤❤

Måndag: Läxor

Tisdag: Stallet, läxor

Onsdag: ledig, ev läxor

Torsdag: Stallet

Fredag: Stallet

Lördag: Stallet

Söndag: ev stall och ev läxor

❤Kalender❤

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

❤❤Besökare❤❤

❤❤Arkiv❤❤

❤Tidigare år❤

❤❤

❤❤Icon❤❤

❤❤Fråga mig❤❤

32 besvarade frågor

❤❤Gästbok❤❤

❤❤Kategorier❤❤

Elegant Rose - Up Arrow

Ovido - Quiz & Flashcards