EmmaMalwa

Alla inlägg under maj 2011

Av Emma - 31 maj 2011 19:07

Hej Svejs!


Jag är ledsen att jag inte har skrivit på ngra dagar, men jag har varit sent i stallet så det har inte blivit tid tyvärr. Och under den här långhelgen så tar bloggen ett uppehåll för att jag vill kunna bara vara ute och slappa och jag hinenr nog tyvärr inte skriva heller. men om jag får lite tid över så kanske det kmr ngt inlägg.


Ni får ha de bra, kram

Av Emma - 28 maj 2011 16:13

Hej Svejs!


NU är jag hemma från stallet och marknaden. När jag red gick det jättebra. fast jag kunde inte skritta Gordon för att Eddie hade bitit honom på ryggen, han ömmade väldigt mycket. Då tvättade vi såret och a på en filt medan jag betade lite. När jag kom in satte jag på lite Joddopax (stavning). Sedan gick vi på marknaden, där köptes; godis av många slag, Langos (muuuuuuummmmmmmssssssss) och Coca Cola. Erik köpte även en tröja och ett svettband.


Nu är jag väldigt täppt i näsan så jag kan nästan inte prata. Ni får ha de bra, kram

Av Emma - 27 maj 2011 19:51

Hej Svejs!


Nu sitter jag i soffan och väntar på att Talang 2011 ska börja. Jag oc hmamam var på affär´n då köpte vi sourcream and onion chips, mumms. Idag har vi haft en skön dag i skolan. Svenskan vart vi klara med (jag och Linnea) så då fick vi "chilla" och göra vad vi ville ;D på Engelskan fick vi se Shrek 4 eller aja en bit av den nästa bit blir på måndag  ;)

Sedan hade vi stp då pluggade jag lite  ca 10 av 40 min hehe. Fast vi fick fritt där oxå. Sedan var det den äckliga lunchen. Efter det hade vi Tyska och vi hade glos förhör och det gick nog jättebra :)  Nu har talang börjar så nu måste jag sluta. Imorgon ska jag rida och gå på marknaden, skriver mer om det i morgon :)


Ni får ha de så bra, kram

Av Emma - 26 maj 2011 15:24

Hej Svejs!


Just nu sitter jag bara hemma och slappar. Funderar på att gå ut i köket och fixa mig något att käka. Jag kommer inte på ngt spec att skriva just nu.


Ni får ha de så bra, kram

Av Emma - 25 maj 2011 15:33

Hej Svejs!


Namn: Emma

Ålder: 12 snart 13

Rider: 3 gånger i vekcan.

Gillar: Musik, hästar, djur över huvudtaget förutom små insekter och kryp.

Favoritmat: Måste nog blir kinamat (asiatiskt) fast jag gillar även; tacos, pizza, kebab, skinkstek med tillbehör.

Ogillar: Fjortisar, kryp, småfåglar, chilli corn carne.

Om ni har ngra andra frågor om mig så kan ni kommentera detta inlägg, ni får svar så snart jag ser att ni har kommenterat  


Ni får ha de så bra, kram   



Av Emma - 24 maj 2011 20:20

Hej Svejs!


Nu är jag hemma igen efter att ha varit i stallet. Idag i skolan fick vi våra betyg, mina var helt OK. Jag vart iaf nöjd med dem. Matten var det lite att jag inte lämnat in läxorna men jag har inte fått ngn läxbok så vad ska göra?? Nu sitter jag i mamma och pappas säng och kollar på TV.


Ni får ha de så bra, kram

Av Emma - 23 maj 2011 21:43

Hej Svejs!


Idag red vi ut en långtur i skogen, det var jättemysigt!! Fast det fanns en bro som inte hade ngra räcken på sidan så då hoppade vi av och ledde över. Sedan på vägen hem mötte vi ett tåg Malwa brydde sig inte ett dugg om tåget. Eller hon vart inte rädd iaf, snarare tvärt om hon ville följa efter det hehe. Sedan duschade Jag och Sussie henne och hon verkade gilla att vi duschade henne ❤ Hon gillar när man håller på med henne, då när vi borstade och fixa så ville Sonette (stavning) oxå att vi skulle kela med henne ❤ Camilla måste ha dem keligaste hästarna ❤ Jag måste att jag verkligen gillar "mitt" lilla rus till Malwa. malwa e så go när hon inte dummar sig fast det gör hon inte så ofta ❤  I sommar kommer vi nästan bo där ute jag och Sussie ❤  Nej nu säger mamma att jag ska ta och hoppa i säng eftersom jag börjar 08.00 i morgon.


Ni får ha de så bra, kram (sov så gott)

Av Emma - 23 maj 2011 08:13

Hej Svejs!


Nu sitter jag hemma och väntar på att ta cykeln och cykla till skolan. Vi börjar 09.00 idag så det är bara att sitta och vänta. Efter skolan ska jag a bussen och åka ut till Erikslund för där kommer Sussie och hämtar upp mig. Idag ska vi rida ut i ca 90 min   Hoppas våra hästar inte blir galna ute i skogen  .  Jag kommer att rida fyra ggr på racken den här veckan, kom på det nyss. Idag ska jag komma ihåg att ta med en vattenflaska eftersom vi rider så länge. Vi får även hoppas på lite bra väder :) Filmen rån tävlingen är för lång men jag ska korta ner den lite genom att spola fram lite på ett ställe, så den kmr om några7någon dag/dagar.



Ni får ha de bra, kram


❤❤Om mig❤❤


Hej!
Jag heter Emma och är 13 år. Jag bloggar om min vardag och stallet och så ibland ca sådär en gång i veckan gör jag videoinlägg. Ska försöka bjuda på mera bilder på min blogg... Lämna gärna kommentarer och frågor ;) Fast dumma kommentarer eller frågo

❤❤Sök i bloggen❤❤

❤❤Följ via ❤❤

bloglovin

❤❤Veckoschema❤❤

Måndag: Läxor

Tisdag: Stallet, läxor

Onsdag: ledig, ev läxor

Torsdag: Stallet

Fredag: Stallet

Lördag: Stallet

Söndag: ev stall och ev läxor

❤Kalender❤

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<<
Maj 2011 >>>

❤❤Besökare❤❤

❤❤Arkiv❤❤

❤❤

❤❤Icon❤❤

❤❤Fråga mig❤❤

32 besvarade frågor

❤❤Gästbok❤❤

❤❤Kategorier❤❤

Elegant Rose - Up Arrow

Ovido - Quiz & Flashcards